دراسة كتاب | 07 | علامات محبة الله لنا

دراسة كتاب حول علامات محبة الله لنا, وكيفيه تصحيح نظرتنا نحو عمق محبته للبشرية

لتحميل الدرس اضغط هنا

محبة الله – علامات محبة الله – اسئلة – 07

محبة الله – علامات محبة الله – اجوبة – 07 

رجاء محاولة إجابة الاسئلة بنفسك أولا قبل رؤية الإجابة لكي تأخذ فرصة لتتعلم أكثر عن ما بداخلك, وعن فكر الله نحو حياتك.

 

About RomanyJoseph

قليلون من يبحثون عن الحق، وقلة منهم جادة وأمينة، وهم فقط من يعبرون صدمة خداع ما لُقن لهم وحفظوه...لينطلقوا في النمو في معرفة الحق... إنها رحلة إكتشاف للموت وعبور للقيامة
This entry was posted in منهج أساسيات الإيمان المسيحي and tagged . Bookmark the permalink.

2 Responses to دراسة كتاب | 07 | علامات محبة الله لنا

  1. Marina Ramzy says:

    روماني درس الكتاب دا حلو قوي
    بس أسمحلي عندي تعليق صغير: بعد ما حليت لما كنت بشوف الأجابات, حسيت أني في أجابات واسعه قوي علي السؤال, زي سؤال رقم 3 و سؤال رقم 5, يعني هما كنا محددين قوي بس الأجابه نفسه كانت اوسع منهم (كأنها بتدي مقدمه ثم شرح ثم نتيجه و التي هي الأجابه) هوا دا أكيد حلو و كان مهم بالنسبه بيّ بصراحه بس يعني حسيت بالمحدوديه قوي لما بصيت علي أجابتي

    • RomanyJoseph says:

      شكرا يا مارينا….
      انا راجعت الجزء دا… وكلامك صح
      المشكلة إني لما عملت كل دروس الكتاب دي انا ما كنتش بافكر بمشاركتها
      انا كنت باكتبها ليا ولتذكيري بالنقط اللي عايز اوصلها
      اوعدك هاحاول اراجع الأسئلة
      لان الغجابات فعلا في أجزاء بعيدة عن السؤال أو مش واضحة الصلة

Leave a Reply

