عاوز مسيح تفصيل

11831-evil-man.800w.tn

عاوز مسيح تفصيل..

يقول بس كلام حلو وجميل..

يقولي الموعظة على الجبل.. حتى لو أنا مش ذليل..

يقول بس تطويبات.. يديني بس اكاليل..

عاوز مسيح تفصيل..

+++

عاوز مسيح تفصيل..

يرضي طفولتي ويلحق دموعي بمنديل..

يشربني بس لبن.. حتى لو أعيش عمري عليل..

يدلعني ويحملني على الأكتاف… يشلني شيل..

عاوز مسيح تفصيل..

+++

عاوز مسيح تفصيل..

لو كنت مرائي.. ما يرصش ليا الويل..

لو تاجرت ببيته… ما يقليش دا جرم تقيل..

لو صفيت بعضوة وبعلت جمل.. يقولي إنت جميل..

عاوز مسيح تفصيل..

+++

عاوز مسيح تفصيل..

لو محتاج أكل كبار.. يديني لبن كتير..

أما اتزنق.. يديني حل بديل..

أما اتعب وأنا غلطان.. يديني بوسة وحضن كبير

عاوز مسيح تفصيل..

+++

عاوز مسيح تفصيل..

ما عندوش صليب ولا مسامير..

عنده بس حقوق وأكاليل..

عنده حياة طبيعية.. وخير كتير..

عاوز مسيح تفصيل..

+++

عاوز مسيح مش بيقول حق..

يقول دا رايي.. وأنا اللي اقول اه أو لا..

مسيح مش حاسم.. حسمه يعمل قلق وشق..

والا.. أنا هاقوله لا!

عازو مسيح تفصيل

+++

عايز مسيح علي هوايا..

اخده أي حته يجي معايا..

يطاوعني وينفذ اللي جوايا..

يباركني بطريقتي أنا.. ويكون معايا..

عاوز مسيح تفصيل

Romany Joseph
14th December 2013

About RomanyJoseph

قليلون من يبحثون عن الحق، وقلة منهم جادة وأمينة، وهم فقط من يعبرون صدمة خداع ما لُقن لهم وحفظوه...لينطلقوا في النمو في معرفة الحق... إنها رحلة إكتشاف للموت وعبور للقيامة
This entry was posted in شعر - عربي and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

